Dondurma diyarında çocuk olmak

Tatilden döner dönmez soluğu yine geziler de aldım. Bu sene leyleği havada gördüm sanki. Sürekli yollardayım. Geçen aylarda davet edildiğim fakat yağmur yağdığı için ertelenen ve dün düzenlenen Algida Fabrikası- Çorlu gezisi çok keyifliydi. Sabah otobüsler ile Çorlu’ya doğru yola çıktığımızda önceki geceden alamadığım uykum üzerimdeydi hala. Yolculuk sırasında Burcu, Hilal ve Ayşe ile yine benimgunlerim’i anlattığım bol gülmeli bir sohbete başladık. Bazen hayatta eğlenceli bir şeyler ararken sadece aynada kendimi seyretsem olur diye düşünüyorum. Kızların kahkahalarıyla uykum açıldı hem sanırım kimseyi de uyutmadık.

Oldukça yavaş giderek Çorlu fabrikaya vardık. Ufak bir çay molası ardından sorularımızın da yanıtlandığı küçük bir toplantı. Toplantı salonunda bulunan ufaklıklar biraz sıkıldılar ama dondurmaları görünce kendilerinden geçtiler. Onlardaki dondurma yeme potansiyeli gerçekten inanılmaz. Daha sonra üzerimizdeki tüm takıları çıkarıp fabrika gezisi yapmaya koyulduk. Temizlik denince akan sular duruyor. Fotoğraf makinesi sokmak yasaktı. O dondurmaların nasıl yapıldığını görmeniz gerekirdi ama yasakmış. Hele gözümüzün önünde yapılıp da bize ikram edilmesi süperdi. Makinenin önce çikolatayı ardından dondurmayı ve üzerine fındıkları püskürtmesi 10 saniye de bir dondurmanın yenecek hale gelmesi beni şaşırttı ne yalan söyleyeyim. Sütlerin pastörize edildiği kısımdaki o fena koku biraz kötü gelse de fabrika gezisinden oldukça olumlu etkilendim.

Bizim ziyaret edeceğimiz kısımları bantlar ile ayırmışlardı. Üretim yapılan sahanın içine girmedik ama aramızda 2 metre mesafe vardı. Buna rağmen içeri girmek için neredeyse ameliyata girecekmiş gibi hazırlandık. Boneler, önlükler, maskeler verildi. İçeri girmeden ayrıca galoşlu ayakkabılarımız tekrar temizlendi. Ellerimizi antibakteriyel ürünler ile yıkamamıza rağmen bir de ayrı bir makinenin önünde sıraya dizildik. Elimize yine özel bir sıvı püskürttüler ve makine onu elimize püskürttüğüne kanaat getirmeden de turnikeden geçmemize izin vermedi. Yine de fabrikanın üretim bölümünde bazı odalara girişimiz “ultra clean” olmadığımız için yapılamadı. Mesela sos odası gibi. Magnum dondurmaların ve Vienetta’ların yapımını seyretmek çok heyecan vericiydi. Senelerdir yerim ama bu Viennetta’ların nasıl yapıldığını bir türlü kestirememiştim. Geçenler de “How It’s Made” programında fabrikaları gösterirken az sonra dondurmaların nasıl üretildiğini göreceksiniz deyip ekrana da kocaman bir Magnum görseli getirince bulaşıkları falan yıkamayı bırakıp televizyonun karşısına geçmiştim. Magnum ve Cornetto dondurmaları gösterip Vienetta’yı firmanın gizlilik prosedürü nedeniyle gösteremiyoruz deyince de sinir olmuştum. Kendi gözlerimle görünce teknolojiye bir kez daha hayran kaldım. Yeni çıkan dondurmalı pastaların tadımına geçtik. Dondurmalı pasta ile aramız ailecek gayet iyi. Dolapta uzun süre durabildiği için ve şu sıcaklarda iyi geldiği için tercih ediyoruz. Franbuazlı pastanın tadımını yaptık içinde çikolata taneleri var. Diğer dondurmalı pastalara göre daha hafif. Annem bayılacaktır. Satışa sunulunca mutlaka denemenizi öneririm. Muzlu ve limonlu olan dondurmalarda takdiri hak ediyor. Son kuvvet ile onlarında tadına baktım. Sonra şeker komasına girmeyeyim diye gözümü kaçırdım dondurmalardan. O kadar dondurmanın üzerine yemeğe geçtik. Oldukça lezzetli bir yemekti. Çok yemedim o kadar kaloriyi alan bünyeme daha da eziyet etmedim. Onun yerine uzun zamandır görüşemediğim dostlar ile görüştüm. Ufaklıklar zaten koşturmaktan yorgun düştüler. Biz ise  fotoğraflarını çekmek için peşlerinde koşmaktan helak olduk. Dönüş yolunda Taksim’e bırakıldık. Bol bol fotoğraf çekmeye devam ettim. Makineyi alalı 3 hafta olmasına rağmen 4000 fotoğraf çekmişim. Sanırım çabuk eskiyecek. Fotoğraflarıma da benimgunlerim.tumblr.com adresinden ulaşabilirsiniz.